Känsla

Idag fick klassen visa känslorna. Mitt hjärta slog hårt i bröstet när min bild visades. Det kändes liknande som när jag skulle läsa upp "min känsla för vatten" texten på gymnasiet. Folk skojade om tolkningarna av min bild. Men det stack i bröstet när de prickade rätt och skratten ekade. Ingen skrattade när jag förklarade. Det blev tyst. Läraren blev nyfiken. Jag förklara. Ingen annan fråga. Skönt på ett vis. Tråkigt på ett vis. Folk är rädda för det ovanliga och konstiga. Man vill eller våga inte fråga. Snackar om, inte med. Men det är inte så konstigt. Det är en del av mig. Tyvärr.





Kommentarer
Postat av: Helen

Jättefin bild och jag blir super nyfiken angående vad för känslan den ska beskriva. Och jag är inte rädd för att fråga och vill gärna veta. Vi alla har väl en och annan livshistoria som är tabu att prata eller fråga om. Kramar

2008-12-09 @ 19:34:12
URL: http://raggsockar.blogg.se/
Postat av: Monika

du, jag blev glad av din förklaring! jag älskar din öppenhet, känns som att man kommer närmare dig! det är en fin del av dig, för det är du! kram och massa kärlek

2008-12-10 @ 00:34:23
Postat av: Anonym

Du ar modig Carro - va stolt over att du facear dina fears!

2008-12-15 @ 11:41:24
Postat av: Ida

Glomde skriva att det va fran mig...xxx

2008-12-15 @ 11:42:43
URL: http://wewalkonice.blogg.se/
Postat av: En annan Ida

Jag tänkte på det du berättade ikväll. Jag tycker att du är oerhört modig som vågar berätta så uttömmande om dig själv. Du är fin!



PS. Dansbandshunkarna är uppfästa på kylskåpet! DS.

2008-12-20 @ 02:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0