Hej, vill du vara med på bild?

Idag fick vi stressa på stan. Första övningen i kursen Nyhetsbild var snabba porträtt. Vi fick 30 olika yrken/personer/stereotyper som vi skulle hitta och porträttera på en utsatt tid. Jag kom igång lite illa med en kamera jag aldrig andvänt innan och med tusen väskor, och jobbig (men fin) jacka. Många faktorer som fick hela övningen att bli tusen gånger jobbigare. Överexponerad bild hit och underexponerad bild dit.... "Vänta jag ska bara ställa in iso..." Folk har inte tid att vänta medans du försöker hitta rätt inställning...Du måste verka säker på din sak. Suck. Fast de flesta jag träffade under min porträttjakt var trevliga, även om jag ibland inte var så snabb.
 
Jag hittade en utbytesstudent, en restaurangarbetare, en småbarnsförälder, en nysvensk, en lokalvådare, en hundägare, en musiker, en chef, ett butiksbiträde, en pensionär, en gymnasist, en väktare, en hantverkare, en yrkeschaufför,                  
en arbetssökande, en snabbmatskund och en äkta blondin. Blev inte särsklit nöjd med någon av dem. Men bättre lycka nästa gång Carro!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej vännen! Kul med blogg där man kan läsa och se vad du har för dig. Låta sig inspireras :D Kramar/Annica

2008-10-08 @ 18:55:53
Postat av: camilla Bengtsson

Du är duktig, bara alltför självkritisk. kram C

2008-10-09 @ 16:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0