Festlig lördag


Nobelvägen = vägen till all fest.


Såg en Lisebergskanin som seglat vilse.


Men jag gick inte vilse. Utan kom fram okej till festen hemma hos Sofi, här med Göte.


Där blev det drinks.


Där blev det dans.


En bild på Lina och mig.


Ett obligatoriskt skoberg.


Sura miner.


Naj - Glada miner!

Kvällen skulle ha inneburit en konsert med Marcus Krunegård. Men vi va för sena. Eller vi hade helt enkelt ingen lust. Stannade istället hos Sofi och drog i samlad trupp vidare till Babel och klubbkvällen "I love Brenda Walsh". Där dansa vi electrodans och drack mojitos. Dökul!

Kommentarer
Postat av: Ida

Härliga bilder. Jag såg också den vilsna kaninen från min buss. Gillar falafeln fett med mycket i nästa inlägg. Måste hinna dra i mig en till innan jag måste åka norröver.

2009-08-20 @ 10:02:52
Postat av: c

Tack! Tror du att det var en äkta Lisebergskanin? Falafel är mumma.

2009-08-20 @ 10:41:04
Postat av: Elina

Vet ni att de riktiga Lisebergskaninerna har livvakter i form av clowner som alltid följer dem för att kids attackerat kaninerna bakifrån, vilket knockade kaninerna då de av uppenbara skäl inte kan titta bakåt med sina massiva huvuden. Därav clownvakter. Exakt hur imponerade är ni över att jag vet dessa insiderhemligheter?

2009-08-20 @ 17:27:54
Postat av: c

Extremt imponerad! Hur vet du allt?

2009-08-20 @ 17:44:14
Postat av: Ida

Massiv minnesbank.

Det är för människan en fysisk omöjlighet att vrida huvudet i 360 grader, så det är ju inte direkt sensation och chock att en lisebergskanin inte kan det. Men vissa ugglearter kan vrida sitt huvud ett helt varv. Det vore nåt. Tänk så praktiskt om man kunde göra det.



Lite annan kaninkuriosa:

Min systers bästa kompis jobbade som Lisebergskanin en sommar. Det är tydligen inte vem somhelst som får det uppdraget. Innan man blir kanin ska det avverkas auditions och intervjuer. Det ligger alltså massivt stor prestige för att svettas i en jättedräkt en hel sommar.

2009-08-21 @ 13:50:50
Postat av: Elina

Man måste typ vara skådespelare för att få kramas i kanindräkt. High standards på västkusten...

2009-08-21 @ 16:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0