Julbuffe


Klockan 18 samlades alla vänner igen för att äta av den juliga maten.


Köttbullar, prinsar och rödbetssallad.


Onsalakorv.


Katta gillade vb-pajen.


Min goda Janson.


Ölkylen hade vi utanför fönstret.


Och i ett hörn hade vi Ida och snapsbordet.


Det var dukat med juligt långbord.


Någon var snabb.


Här skulle jag sitta.


Massa gott på min tallrik.


Elina.


Katta.


Johan och Robin.


OGflickor.


Historie-Daniel, PJ och TobbeKing.


Johan var snapskille.


Linnéa.


Katta.


Jag och Tobe fotade av Elina.


Skål!


Efter maten gick vi igenom de rätta svaren på tipsrundan vi gått tidigare under dagen:


Alla fick en person i gänget. Sedan skulle man producera en rolig och bra tipsfråga om denna.


Exempel: När fick Carro sina visdomständer? Va hette Viktor Anders ungdomsgäng?


Rundan gick runt Oscarsgatanhusen.


Alla uppskattade leken och hoppades innerligt på att få vinna första priset (LPjulskivor).


När svaren lästes upp fick alla själva svara på frågan som handlade om en själv och gärna berätta historian bakom. Mycket rolig underhållning! Vann gjorde utmanarna (Helena, Linnéa och PJ).



Kommentarer
Postat av: Ida

Åh. VB-Paj! Mera, mer.

Julfina bilder.

2009-12-16 @ 21:17:12
Postat av: Elina

Underbart! Jag älskar Ida och snapsarna, maxat avspänt. Men var inte Jakob och Rickard på den här julmiddagen också?

2009-12-16 @ 21:18:57
Postat av: Carro

Jakob och Rickard höll sig undan kameran. Men jag lovar att de syns mer i nästa inlägg.

2009-12-16 @ 21:26:05
Postat av: Jakob

vilka vackra människor, jag älskart

2009-12-16 @ 21:34:19
Postat av: tobs

dreamzorz! jag gillar hur kingen pekar med hela handen.

2009-12-16 @ 21:50:55
URL: http://mondecru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0