Kollodag 5

Efter finloppisen drog vi vidare norrut.


Fika utanför Borgholms slottsruin.


Bensinen började tryta efter ett par dagars körande. I Sandvik hittade vi en Tapp-pump.
Ida ville gärna visa att hon kunde tanka (trots att hon inte har körkort).


För att stilla det värsta matsuget for vi till Kenneth i Borgholm och tog en liten körv.


Hemma på gården blev det mer mat, grillad lax, nypotatis med romsås och massa rosse.


Efter middagen tog vi bussen in till Kalmar.


Vi gjorde en Suntrip på toan.


Hamnade på Krögers. (Det blev inge Byttan till tjejernas stora besvikelse...).

Dagen efter blev det bara hemfärd för töserna. Jag skulle köra in dem till stan, men det kändes rätt tungt morgonen efter så jag fick muta bror. Han körde så snällt. Tack till honom. Och tack till Elina, Katta och Ida för en förjävla härlig vecka av kollo.



Kommentarer
Postat av: lina

Fantastiska foton som alltid! Roligt att man inser hur fint Öland är på bild, fast att man har det runtomkring sig ständigt nu på sommaren. Grill snart! Pöss!

2009-07-06 @ 18:42:00
Postat av: Ida

Det är kul att tanka!

Jag känner mig betydelsefull då.

2009-07-06 @ 21:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0