ICA hjärtar midsommar


ICA-reklam ur Vecko Revyn 1964.

Idag blev jag ingringd till ICA igen.
Idag på dagen som alla fasar.
Dagen som är den värsta och bästa dagen på hela året (beroende på hur man ser det).
Dagen då man egentligen inte vill jobba.
Men fattig som jag är. For jag dit ändå.

ALLA kommer till Öland dagen innan midsommar. ALLA ska handla dagen innan midsommar. ALLA ska handla mycket av allt.

Populära varor:

Sill
Dill
Nypotatis
Jordgubbar
Grillkol
Tändvätska
Korvbröd
Gräddfil
Glass
Picnicbog

Bubblare: Tacos

Lyckades även lova bort min lediga dag imorn också. Så 9-16.15 kommer jag att slava ännu en gång. Jag hoppas att de flesta har handlat klart vid det laget. Men känner jag människan rätt blir det nog en del panikshopping imorn också. Lillebror är och partar i Köpingsvik. Inget för mig. Jag ska hänga på familjär grillning nere vid sjön. Det blir fint. Kan kanske sakna jämnårigt sällskap, men det blir det mycket av nästa vecka. Så jag ska nog klara mig en kväll. Massa god mat och så har jag ju rossen! Trevligt!

Kommentarer
Postat av: LaLizita

Åååh jag hade kunnat döda för att få sitta där i kassan igen.. :) Älskar det!! Här i malmö är det då inte detsamma..såklart.. jobbade idag men ååh vad jag längtade hem..

2009-06-18 @ 23:24:27
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Danni

Åååh älskar årets bubblare, tacos ;)

2009-06-18 @ 23:37:46
URL: http://dannidaniela.blogg.se/
Postat av: blablalab

Picnicbog? Jag ska lämna det här landet.

2009-06-20 @ 14:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0