Blog Awards

Jippo med stort J! Vilken heldag det blev. Det började klockan ett med tebjudning och muffins. Den som ville kunde sedan mingla, fixa naglar, få massage, bli sminkad, prova WII sports, gissa antal lösnaglar i en burk och massa annat skoj. Jag hängde hack i häl med Miriam Parkman, som jag följer till mitt bildprojekt i skolan. Efter en "superbra" modevisning fick alla sina goodie bags (lösnaglar, choklad, veckorevyn, BSB nya singel etc) och sedan var det dags att fara hem och fixa sig till kvällens gala.


Miriam Parkman

Efter många turer hamna jag i en underbar vintage butik, där Miriam och hennes vän Linnea tog sig tillbaka till 50-talets gala premiärer, i förda fantastiska klänningar, handskar, väskor och smycken.



Taxi i ilfart till Operan och sedan var det dags för mer mingel, en torr hamburgetallrik och lite rosa bubbel. I entén blev jag informerad om fotoväggen. WOW. Väggen med alla sponsorernas namn på, som sedan alla som anser sig vara kända ställer sig framför och putar och trutar för alla fotograferna. Det var kul att se och helt plötsligt hamnade jag mitt i hysterin när dessa trädde fram:


Ida Pyk, modell och bloggare för ELLE.


Eller är det Blondinbella?


Åh, nej här är hon ju - allas våran favoritbloggare. Årets veteran - Brunbella.


En och en annan b-kändis hamnade även framför den berömda väggen. Här någon från Robinson.

Sedan var galan i full gång. Det blev till att stå. Inte ens Miriam som var nominerad fick en sittplats. Illa. Jag hade tänkt mig en gala likt Oscarsgalan. Men det är en lång väg dit. Både när det gäller sittplatser och konfrencier. Miriam var nominerad i kategorin årets "Foto och design blogg", vilket vi alla hoppades på att hon skulle vinna. Men Vecko Revynsläsare gillar nog inte "husmorstrenden", för priset gick till en annan.


Miriam och Linnea försöker hålla modet uppe trots utebliven vinst.

Kvällen gick och det blev tid för efterfest nere på Café Opera för mig och Danni. Där köpte jag den dyraste Mojitos någonsin, spande efter kändisar, bloggare, rika Östermalms kids och rockade loss till Ke$ha och Jodin Sparks live on stage. 


Här hänger Danni i foajén. I bakgrunden syns Foki som tog hem hela tre priser under kvällen. 

Vilken kväll. Vilket jippo.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Du är så duktig Carro!

Alla bilder är jättefina.

Det ska verkligen bli spännande att se bildspelet sen!

2009-10-18 @ 20:13:24
URL: http://www.miriamskafferep.blogspot.com
Postat av: Sarah

that's so cool! Ke$ha went to my high school.. weird!! i sat next to her in study period. haha.

2009-10-18 @ 21:38:40
Postat av: c

Sarah! Haha! I had never heard of her before last night. But she was quite cool and preformed a good show. Unfortunately I don't have any photos of it though my battery ran out.

2009-10-18 @ 22:03:47
Postat av: ida

Shit! Den översta bilden på Miriam är otrolig! Väldigt väldigt fint.

/Ida (vän till miriam)

2009-10-18 @ 23:40:03
URL: http://northyoung.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det ser bra ut! :) Kul att du fick följa med och fota på blog awards :)

2009-10-18 @ 23:55:37
URL: http://ostbergamanda.blogg.se/
Postat av: Robin

VAR ÄR KISSIE?!?!

2009-10-20 @ 14:55:55
Postat av: Carolina

Hon var där Robin och hon vann till och med årets kaxigaste blogg. Vet dock inte om jag fångade henne på bild. Tyvärr.

2009-10-20 @ 18:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0