Mitt 2009 (del 2)

Juni


Strax innan sommarlovet hade vi grisfest på Oscarsgatan.


Prinsen och hans prinsessor.


OG 4-life.


Somrigt.



Jag blev klippt av Monika och min kamera slutade att fungera...


Vi firade fina Elina med tårta och Törley.


Jag flyttade hem till Öland och sommaren.


Och till min älsklingskisse Sixten.


Och öländska matupplevelser.


Oftast hittade man mig i kassan på ICA.


Men veckan efter midsommar blev det sommarkollo.


Om dagarna gjorde vi utflykter, helst till någon loppis.


Och om kvällarna åt vi god mat.


Bästaste bären.


Bästaste drickat.


I slutet av veckan kom den förlorade familjemedlemmen Ida till kollo.


Då blev det ännu mera äventyr.


Vi åkte till varenda loppis vi kunde hitta.


Det här var den bästa. En fin finloppis.


Vi kollade in Kalmars uteliv.


Och drack öl på toan.


Juli


Bilderna på bloggen blev större och vi hade ungdomshelg i Aboda Klint.


Familjen åkte på megaloppisutflykt till Ronneby.


Jag grämde mig över att jag inte köpte denna postorderkatalog.


Men kom i alla fall hem med detta.


I slutet av månaden kom Monika och Danni och hälsade på. Vi for till Strand.


Och till havet.


Och till loppisen såklart.


Det blev ett par livade dagar på landet!


Augusti


Jag åkte och hälsade på mina fina småkusiner.


Och åt god glass.


Jag åkte till min andra favoritloppis - Biggans.


Skattgömma.


Innan skolan började åkte jag ner till Malmö för och träffa vänner.


Och fika.


Och dansa.


Tillbaka till Sundsvall.


Vissen blomma.


Och införfest till nollningen och skolstarten hemma hos mig.


September


Katta och Elina peppar JFS-nollning.


Pubrunda.


Skönsång.


Temafest.


Sittning.


Dansmania!


En fredag fira vi Kattas födelsedag i efterskott med mumsig middag.


Och med rosa prinsesstårta och Törley som sig bör.


En annan helg for vi till Svartvik och gick på loppis.


Och åt korv med bröd i solsskenet.


Oktober



Jag köpte en fin väska på Myrorna.


Vi firade tentan i Grävandets grunder med OGmiddag.


Sedan drog vi till Kåren och hittade glitterhattar som Croona förevigade med mobilen.


Det blev mycket häng i Idas säng.


Sedan hängde jag och Danni på Blogawards.


Eftersom jag gjorde bildprojekt om Miriam Parkman som var nominerad.


Swinglove på Chicago, Miriams favorithak.


November


Vi firade att Ida fyllt 25.


Med smörgåstårta.


Och spex.


Så blev bildspelet om Miriam Parkman äntligen klart efter många, många timmar.


Vi började kursen Digitalbildbehandling och for till Konstfack.


Och avslutade veckan med att ställa ut bildspelen på Fotomässan.


Där vi även kollade på en och annan bra utställning.


Efter nästan en hel månad med grått väder blev det äntligen en dag med sol i Sundsvall!


Vi träffa Kalle Anka på promenaden runt Sidsjön.


Jag köpte storpack schnitzel och fick äta det var och varannan dag.


Tillsammans med en och annan lussebulle.


Och stackars Elina låg sjuk i svinis. Vilket resulterade i att vi andra tog sprutan.


December


Jag köpte mig en fin kappa.


Och hade ännu en OGmiddag i mitt hem.


Det blev adventsfika hos Elina.


Och Kör Kulörövning inför den stundande julfesten.


Det gick som en dans.


Så var det äntligen dags.


Julfest = pyntfest!


Julbuffe.


Julsnaps.


För många?


Julgemenskap.


Blosstobe.


Sist men inte minst Kör Kulör! Bästaste julminnet. Kanske årets bästa? Se Engmans film här.


Resan gick vidare till ett snöfint Öland.


Det blev en fin julafton med familj nummer ett.


Och en fin juldag med familj nummer två.

Nyår firades i lugn och ro på Öland. Framför matbordet och tvn. Det var fint. Ibland behöver man ta en patipaus. Men under 2010 kommer det att bli en hel del pati, det känner jag på mig! Jag hoppas att det blir ett fint år.

Gott nytt år alla mina vänner!



Kommentarer
Postat av: Elina

Såhär var det, nu gör vi 2010!

2010-01-01 @ 15:15:38
Postat av: Ida

Love it! Love It! Love it!

2010-01-02 @ 12:35:20
Postat av: Sara

Vilka härliga bilder och fin blogg du har :D

2010-01-02 @ 16:24:10
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Anonym

super fin blogg kan du ta en sväng förbi

2010-01-05 @ 11:07:03
URL: http://gallerixa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0