Mommo Gerda






Mormor älskade sitt hem och alla sina prylar. Men mest älskade hon när någon av barnen eller barnbarnen kom på besök. Då blev det fest. Mat och fika tills vi storkna. Förmiddagsfika, söndagsstek och glass till efterätt. Kommer särskilt ihåg den gröna pistachglassen från när jag var liten. Innan vi for hem var det tid för ännu en fika. Ååh Mormors spritskransar och kanske lite cider att dricka. Det hände aldrig att man åkte hem från mormor hungrig. Kanske kollade vi även på nån film. Kanske ett avsnitt av CSI. Kanske visade mormor nått nytt handarbete eller vävprojekt. Kanske fick man med sig något hem.

Nu kommer det aldrig mer att bli några söndagsmiddagar i Vissefjärda...Jag hoppas att mormor har det bra på andra sidan. Att hon får träffa Morfar och alla hundarna. Att de kan dansa runt utan smärtor och rullstolar.

Kanske till denna dunkadunkalåten?

Mormor jag kommer sakna dig!

Kommentarer
Postat av: Danni

Ååååh Carro! Fint! Hoppas att du mår bra! hör av dig nått, kram!

2010-03-21 @ 19:33:05
Postat av: A

åh, vad vacker och sorgligt skrivet. Jag beklagar verkligen sorgen.

2010-03-22 @ 12:28:52
Postat av: Anonym

Fint skrivet. Din mormor var söt.



Gillade din mormor DJ Bobo?

2010-03-22 @ 19:15:45
Postat av: Nathalie

Klart som korvspad att hon träffar morfar och hundarna. Det tror jag minsann!

2010-03-23 @ 00:14:52
Postat av: camilla Bengtsson

Det trillar en tår varje gång jag kollar på detta. Den är underbar, jag saknar henne också Mum

2010-03-24 @ 17:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0