Kollodag 4 aka Loppisdag

Med Ida äntligen på plats var det dags att låna brors Volvo och köra Öland runt. Men allt för många loppisar gjorde att tiden inte riktigt räckte till. Så det fick bli en dag på södra Öland.


Katta var på g.


Jag försökte hålla oss på vägen.


Ida gillade det öländska landskapet som susade förbi.


Första stoppet blev djurigt. Vi hälsade på Svennes kalvar. Elina gillat.


Den här bilden säger allt om denna dag! Tagen i Mörbylånga innan vi begav oss in på dagens första, men absolut inte sista LOPPIS.


Här hittade vi en annan.


Filmisar.


Elinas första inköp. En teaterkikare.


I en annan kuriosabod fanns fina koppar.


Denna hade jag mer än gärna tagit med mig hem.


Vid Södra bruket i Degerhamn stannade vi och fikade.


Elina tyckte själv att hon var världsbäst på mackkastning.


Katta och Ida gillade mest att ligga på filten.


Som sagt.


Jag strandvandrade.                                                                   


I Grönhögen hittade vi Naturiosa. Fin loppis/antikhandel med massa spännande saker.


"Att äta med silver smakar som guld".


Loppistant med mina inköp. Hemmets veckotidning och postorderkatalog från 60-talet.


Efter många timmar i bil och på olika loppisar åkte vi hem. Magarna skrek efter mat!


Katta högg som vanligt först in på maten (sallad a´la Oscarsgatan).


Matstund har guld i mun.


Sixten blev allas kollokisse.


Rabarberpajen blev mums mums.


Paj av världens största rabarber (minst).


Som sagt.

Det blev Elinas sista kväll på kollot, så vi drack lite extra rosse.
Detta resulterade i att jag drabbades av "äggklockerytmen".


 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Massiv tillbaka-längtning! Men vaddå Katta högg in först som vanligt? Det vill jag inte kännas vid.

2009-07-02 @ 21:54:32
Postat av: carro

Jo det brukar du göra. HaHa! Du är oftast hungrigast. Och du vet ju att jag alltid måste fota maten innan jag kan äta.

2009-07-02 @ 23:16:41
Postat av: Ida

Det var massiva hungerkravaller den dagen. Ingen orkade leka bokstavsleken, just när jag kom in i ett flow på städer på E och A. Just my luck!



2009-07-02 @ 23:28:51
Postat av: blablabla

Åh, världens finaste kollodag. Carro featuring äggklockan kommer aldrig sluta att vara roligt. Jag gav upp tankeleken efter pskybrytet vid Y.

2009-07-03 @ 09:30:22
Postat av: Katarina

Jaja. Jag erkänner att jag är den som piper oftast om att jag är hungrig. För då kan man ju inte leka tankeleken, och annat roligt blir bara jobbigt.



Men jag tar inte alltid mat först!

2009-07-04 @ 20:10:19
Postat av: Ida

Du har rätt Katarina. Ibland så händer det ju att maten läggs upp på tallriken ute i köket, så då tar du ju i praktiken inte först.

2009-07-05 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0