CorrenCarro

Jag tror inte att jag har skrivit vart jag ska praktisera nästa år. Det blir Linköping och Corren och det känns ypperligt bra. Tidningen har ett bra rykte både bild och redaktionsmässigt, så jag hoppas att det håller i sig.

Praktiken är nästa termin från 18 januari till 4 juni. Eftersom att Linköping är en stor studentstad, verkar det finnas en hel del lägenheter och rum i omlopp, vilket jag uppskattar. Många ska studera utomlands och vill hyra ut i andra hand och ofta möblerat. Jättebra. Har lagt ut på blocket och har en del trådar på mailen, så vi får hoppas att nått går i lås snart.

Om någon som läser här har ett boendetips tveka inte att höra av er! Eller om någon har ett annat Linköpingstips vill jag gärna höra det också. Till exempel tips på fina fik, bra secondhand, barer och affärer. 

Det här med praktiken har varit och är fortfarande för en del av mina vänner ett enda stort ångestmoln. Men jag hoppas att det snart blir molnfritt och att solen kommer fram så att alla blir glada.


Glada ungdomar väntar på gladpop i Kalmar. (Bild tagen under min förra praktik på Barometern).

Kommentarer
Postat av: Lisa

Elin har du säkert redan pratat med?

Hon var ju på Corren förra året.

2009-11-25 @ 21:58:51
URL: http://ostfronten-intetnytt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0