Stockholm international fairs


Fotomässan i Älvsjö.


Där fanns det många kameror att prova.


Många bilder att kolla på.


Det här var en av mina favoriter, Vee Speers.



Hennes bilder från "The birthday party" var helt otroliga.


Fotopaus 1.


Fotopaus 2.


I vår monter kunde man kolla på våra bildspel.




Norde och Robin lekte mest.


Danni kämpade för att locka besökare till vår monter. Svårt.

Tillbaka i Sundsvall och vi kan sammanfatta fotomässan. Det var kul att vara med, men tyvärr blev det väldigt lite fokus på våra bildspel och väldigt mycket på livesändningen som också gjordes från vår monter. Det hade nog varit bättre om vi haft en monter vid de andra fotoskolorna och kanske haft bildutställning istället.

Våra bildspel var jättebra, men det var i princip omöjligt att få folk som bara vandrar förbi att verkligen stanna och kolla i fem minuter. Svårt det där. Tyvärr blev kvaliteten inte heller hundra på tvskärmen. Färger och brus streta åt alla håll i alla fall på mina bilder och det var ju inte så kul. Det är inte lätt att få bilder och olika skärmar att synca rätt (det får vi lära oss i kursen vi läser nu).

Nåväl i och med att vi sammarbetade med canon fick vi i alla fall en bild printad, så det var bra. Gav en till Miriam. Imorn ska jag kolla upp hur man lägger upp bildspelet här på bloggen. Vore på tiden.

Kommentarer
Postat av: monika

hahaha vilken bild på mig när vi sitter ner! jag ser väldigt kort, liten och tjock ut där!

2009-11-17 @ 20:27:44
URL: http://monikam.blogg.se/
Postat av: Danni

Åååh fina pics!!

2009-11-17 @ 20:51:27
URL: http://blog.st.nu/dannidaniela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0