Man kan aldrig få för mycket lime!


I brist på sällskap och party får man laga sig en god middag. Jag tog sista kycklingen ur frysen och slängde ihop min favorit, limekyckling med ris. Det blev jättegott även denna gång.

En kycklingfile
En paprika
Ett gäng färska champinjoner
En lök
Vitlök
Lime efter behag (skal och saft)

En matlagningsgrädde
Lite creme fraiche
Curry
Salt
Peppar
En hönsbuljong

Fräs kyckling och alla grönsaker. Krydda. Ha i rivet limekal och saft. Späd med grädde och creme fraiche efter behag. Låt koka ett tag. Smaka av! Klart!

Jag är inte mycket för recept och mått och tider. Jag gör det mesta på känn, men det brukar bli bra. Därav mina något luddiga instruktioner. Men jag lovar det blir supergott. Snåla inte på limesaften! Jag brukar även ha på extra vid serveringen. För man kan aldrig få för mycket lime!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Låter gott! Borde man kanske prova! :D

2010-04-24 @ 20:22:36
URL: http://ylvans.webblogg.se/
Postat av: Ida

Åååh, carro! Man kan verkligen aldrig få för mycket lime.

Jag ska prova din rätt asap.

För övrigt: fin tallrik!

2010-04-25 @ 12:14:59
Postat av: Elina

Åh, det ser gossigt ut!

2010-04-25 @ 20:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0