Äventyr


I lördags for Charlie, jag och Erik ut på loppisäventyr. Vi började på en bakluckeloppis i Norrköping. Den var mest varm och lite jobbig. Även om jag hittade en prickig kjol för en femma!



Efter att ha lämnat av Erik i Linköping for vi vidare till nästa ställe.



Vi hamnade på en liten loppis i Syas hembygdsgård.


Jag köpte en fin burk.


Loppistjejan fanns självklart på väggen.


Mot nästa loppis!


Men först lite posering i den gamla telefonkiosken i trädgården.


Och en titt i telefonmuseumet.


Roger Falk visar oss den STORA kablen.



Många fina gamla telefoner och prylar.


Bäst av allt massa gamla fina oskrivna telegram!



När vi var klara med telefonerna gick vi in i den gamla handelsboden.


Och sist men inte minst hälsade vi på de här pysarna.


När alla loppisarna var avklarade for vi till Bergs slussar för att få en känsla av hav (sjö).


Härligt!


Sedan tog vi inte båten hem, men väl bilen.


Hamnade vid ån.


Hade picknick.


Martina.


Charlie och Anni.


Efter picknicken for vi på grillfest och senare hamnade vi på ett dansgolv.


På söndagen åt vi Bosses glass i parken och avslutade helgen med "Rigetmaraton".


Sjukt bra helg!



Kommentarer
Postat av: Monika

en likadan fin ask som jag har!!

2010-07-09 @ 23:44:24
Postat av: D

MMmm Bossesglass är mums!

2010-07-11 @ 01:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0