En dag vid sjön


Igår var jag bjuden hem till Mia Karlsvärd på midsommarhäng. Hon bor precis vid vattnet.


Barnen badade mest hela tiden.


När de inte byggde midsommarstång.


Kalaset började med smarrig jordgubbstårta.


Mia och Moa.



Pia, Linn och Christian.


Jag fick ett hjärta på min tårtbit.


Efter det begav vi oss bort i stugbyn för midsommardans.


Där bjöds det på folklig skönsång, som inte var så skön.


Dans och barnens favorit - björnen sover.


En glad speleman.


Efter dansen fick barnen glass och festis.


Linn fick en glassmustach.


Tillbaka vid huset och en helt tokig fin utsikt.


Fint!


Strax vankades det mat.


Leo högg in!


Linn gillade mest godiset!


Soligt och fint hela kvällen, om än något blåsigt.


Vid niosnåret skulle det vara dans på bryggan.


Det kom två dansande par.


Vi andra var panelhönor och fåndansade mest i ett hörn.

Efter det blev det fika och snack och sedan hemfärd vid tolvtiden. Mycket trevlig dag! Idag har jag jobbat och detsamma gäller imorgon. Hej och hå, kämpa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0