Andra dagen


Inleddes med fika hemma hos pappa och Inga i Resby.


Sedan körde vi rakt in de djupaste småländska skogarna. I Lessebo hade vi hört talas om detta ställe.


Men när vi kom fram var det stängt! Vilken miss.


Monika blev arg, men det gick snabbt över.


Dagens huvudmål var ändå glasbruket och outleten i Kosta.





Dessa muggar från Sagaform hade gärna fått följa med mig hem. (Jag har liknande med hus på).


Tjorven från Kalmar hade också gärna fått följa med.

Men allt jag handlade på hela dagen var en korv. Anyway. Efter shoppingturen begav vi oss hem till Öland igen. Drog till närmaste loppis eftersom dagens loppisutbud varit lite klent. Det fyndades kläder, väska, ljusstakar och servetthållare x2. Tjejerna blev glada. Men inte nog med det. Hemma på gården väntade mumsig mat och...


Traktorkörning!


Lätt som en plätt och kul som bara den!

Kommentarer
Postat av: Monika

gillar din tjorven kalmar bil! ett riktig 60-tals vykort! åhh vilka minnen kära du!! mera mera!xx

2009-08-03 @ 00:09:33
URL: http://monikam.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag vill också köra John Deere!



Tjorven var nog den sötaste bilen jag sett. Den hade klätt dig.

2009-08-03 @ 07:07:08
Postat av: c

Nästa gång Ida! Nästa gång!

2009-08-03 @ 10:58:53
Postat av: Jimmy

Riktigt sköna bilder! :) jag gillar

2009-08-05 @ 13:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0