Mitt 2009 (del 1)

Januari


Sundsvall bjöd på en riktig supervinter med massa snö.


Och jobbig tenta i massmedierätt- men efter det hade vi fest.


Jag fyllde 24år och firade med tårtkalas i min källare.


Med tårtätargänget.


I slutet av månaden fick jag äntligen packa mitt pick och pack.


Och flytta till mitt älskade Oscarsgatan.


Februari


Jag försökte att bli mer huslig och bjöd mina grannar på nybakat.


Jag byggde tavelvägg över min soffa och hade ofta tulpaner på bordet.


Sedan blev det "Fastligt festligt" i Oscargatans lokal för att fira Idas och min inflytt till OG.



Vi drog på tur till Norra Berget och åt våfflor.






Och åt korv vid Sidsjön.


Prinsessan förlovade sig, vi åt semlor och jag fick äntligen prova min nya kamera!


Mars


Vi lekte redaktion i skolan.


För att sedan skickas ut på en riktig redaktion. Jag hamnade i Kalmar.


Där fick jag fota teater.


Popspelningar.


Vårtecken.


Sedan blev det vinter igen.


April


Vi började att dricka rosse.


Och att laga OGmiddagar.


Vi firade påsk med äggmålning.


Och brakbuffe hemma hos mig.


Danni, Monika och jag började skriva B-uppsats om Twitter.


Men sprang helst på Loppis.


Mer loppis blev det med OGflickorna.


På en vind i Söråker hittade jag kungen och silvia.


Och Elina hittade sin miniorgel.


Sedan for vi och fika.


Och posade framför bilen.


Plötsligt blev det varmt och soligt.


Så vi börja plugga utomhus.


Och vi grilla.


Och var ena rediga vårpuckon.


Maj



Vi firade in den nya månaden och våren med Valborgs supé.



Extremt god mat.


Och fint häng på balkongen.


Vårskrik.


Sedan for jag till Stockholm och firade Karins födelsedag med skumpa och tårta.


Och på OG hade vi matlag precis som på Kollo.



Och hemma-hos-reportage hos Ida.


Vi firade Norges nationaldag.


Med paj.


Och häng i gräset.


I slutet av månaden for jag till Malmö för att fira en 50åring.


Tillbaka i Sundvall kunde vi äntligen lämna in uppsatsen.


Det firade vi med en runda på Återkommande Mode.


Och så lite mer OGmiddag på det.

(Fortsättning följer.)

Kommentarer
Postat av: Elina

Och Sven Otto Littorin sa att detta var ett skitår. Jag säger att det var finare än jag mindes. Tills jag verkligen mindes, tack vare årets OG-fotograf. Alla kategorier. Sven Otto skaffade skägg för att matcha sitt skitår: http://www.tmn.nu/blog/2009/08/25/sven-otto-littorins-skagg/

Jag peppar maxat för del två av 2009 och fler OG-familjebilder under 2010. Gott nytt så!

2009-12-31 @ 10:06:17
Postat av: Katarina

Åh <3 Bästa nyårspeppen!

2009-12-31 @ 11:24:13
Postat av: robin

trevligt!

om jag får bilden på er med BILEN så har jag en grej till dig som du kommer gilla!

2009-12-31 @ 11:48:42
URL: http://tjenakakan.blogspot.com
Postat av: tobs

top notch bejbi... top notch.

2009-12-31 @ 13:29:48
URL: http://mondecru.blogspot.com
Postat av: Ida

Rättelse: Sven-Otto skaffade skägg för att matcha sitt skithår.



Bilderna är de allra finaste. Finare än allt jag minns.

2010-01-03 @ 23:08:00
Postat av: Ida

Om man får önska en bild vill jag ha kaffe i det-gröna-bilden. Den är kulig! Men minns att vi fick dricka många klunkar innan det blev rätt.

2010-01-05 @ 22:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0