Ronnebys finest


Det var här det hände.


Försäljarna var redo.


Tiden stod stilla.


Kaffepaus var inte att tänka på.


Det fanns allt för mycket fint att titta på.


Liptons teburk.


Härligt porslin från Gefle.


Stig Lindbergs Berså fanns självklart att beskåda och köpa om man hade pengar till det.


Åhh...


Blommig nattsärk någon?


Cool brud och coolt kuvert.


Kryddsätt och kassettband med Elvis.


Jag var nära på att köpa denna...Men den var inte så trevlig på insidan. Dessutom har jag ju redan en röd kylväska.


Något för en retro journalist?


Det sista bordet jag kom till var superfint.


Där fanns gamla tidningar med ljuva modeller på omslagen.


Och filmisar, denna av Audrey fick följa med mig hem.


Ett helt uppslag med Brigitte Bardot. Tydligen fanns där även filmisar av Marilyn Monroe för 75kr stycke(!)

Loppmarknaden i Ronneby visade sig vara ett upperligt utflyktsmål. Det fanns så mycket fint samlat på en och samma plats. Först såg jag bara skräp, men sedan dök den ena fina grejen efter den andra upp. Tyvärr (som vanligt) var det mycket som var dyrt. Försäljarna vet vad som är poppis och sätter priserna därefter. Hittade dock en del fynd (mer om dem i nästa inlägg). Det jag grämmer mig mest över att jag inte köpte var Josefssons postorderkatalog från 1967. Den var hur fin som helst. Helt fantastiskt. Men kvinnan skulle ha 100kr för den och det tyckte jag var för dyrt! Fick ner priset till 80kr, men fortfarande för dyrt. Så ja la tillbaka den, men smygfotade några sidor under bordet i alla fall. Önskar att jag fotat mera. Fanns helt fantastiska kläder, människor, husgeråd och massa fint där i. Nu kommer jag att vara på en ständig jakt efter något liknande. Ser ni något hör av er till mig.



Kommentarer
Postat av: Malin

Ååååå jag älskar Stig Lindbergs Berså! Har massor med kaffefat, muggar och en kanna. Vad är det för del du har på bilden?

2009-07-13 @ 19:22:42
URL: http://ovanlig-och-egen.blogspot.com/
Postat av: c

Har du? Lyckost! Har du köpt? Ärvt? Jag äger "bara" två äggkoppar. Det är en smörbytta på bilden om jag inte tar helt fel.

2009-07-13 @ 20:05:17
Postat av: Ida

Jag gillar syltburken!

2009-07-13 @ 20:18:03
Postat av: Monika

smörbytta it is!! såg en del berså på den loppisen jag var på också, dyrt som vanligt :( men ögongodis förstunden!

2009-07-13 @ 21:54:01
Postat av: elina

Galet!

2009-07-14 @ 16:35:26
Postat av: Malin

Jag fick dom i inflyttningspresent av min farbrors sambo =)

Smörbyttan vill jag helt klart ha! Om man ska vara petig kanske det heter koppar det jag har =P Tyvärr är de inte i jättebra skick och jag har fler fat än koppar...

2009-07-17 @ 10:07:06
URL: http://ovanlig-och-egen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0