Radio department

2003.

Jag var nyss 18 år fyllda och efter en utebliven romans hoppades jag på lycka i nästa famn.  
Efter skolan for Lisa och jag hem till popjonas. Det var så han kallades.
Han hette Jonas och var ett riktigt popsnöre.
Det han inte kunde om musik var inte värt att veta. Han gillade också att pussla. Det var det han gjorde när vi kom hem till honom en stund innan vi skulle på konsert. Ett runt djurpussel. Varken Lisa eller jag var särskilt roade. Men vad gjorde väl det för stunden.

Radio Dept skulle spela på Monokrom i Kalmar. Folk vallfärdade till den lilla replokalen. Jag visste inte vilka de var, mer än det som popjonas hade spelat för oss där innan samtidigt som han pusslade på det runda djurpusslet. Men de skulle tydligen va grymma.

Vi tog bussen in till stan och träffade de andra popsnörerna. Konserten börja. Jag höll halvt öga på killen och halvt öga på konserten. Killen höll bara öga på konserten.

Jag kommer ihåg sångaren som väldigt liten och gitarristen eller basisten som enorm. Det såg väldigt roligt ut och jag fotade till en skoluppgift. Ingen digikamera här inte. Canon nånting och svartvitfilm som jag rullat upp i skolan.

Anyway. Det blev ingen romans just denna aftonen. Mer än romansen till musiken.

Ikväll ska jag se dem igen här i Linköping. Det kommer bli awesome.

De här låtarna minns jag särskilt tydligt från tiden med popjonas.

The Radio Dept. – 1995
The Radio Dept. – Where Damage Isn't Already Done
The Radio Dept. – Strange Things Will Happen

Kommentarer
Postat av: tobs

HEJA RADIO DEPT! Har du lyssnat mycket på nya skivan, jag tycker den är freakin' awesome.

2010-05-13 @ 14:38:16
URL: http://mondecru.blogspot.com
Postat av: Ida

"Jag höll halvt öga på killen och halvt öga på konserten. Killen höll bara öga på konserten. "



Du är så rolig!

Det var en söt liten historia.

2010-05-13 @ 17:46:23
Postat av: Charlie

Åh vad jag minns detta! Kanske inte den mest lyckade daten jag varit med och arrangerat.. Och jag ställer mig åter frågan, vad fan gjorde JAG på er date??



Ses snart i Linköping! Puss och kram!

2010-06-04 @ 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0